Jag gissar att mina fyra läsare har undrat över min tystnad. Då kan jag berätta att jag har varit ute och rest med min hund. Vi har varit till Sköndal och gästat vår son och hans flickvän. Förutom hundpromenaderna i Sköndal hann vi även med några jobb åt Matpatrullens hundsektion.

##### får Cafe Heyday på Upplandsgatan 10 i Stockholm för sin vegetariska  portabelloburgare med tillhörande palsternackschips. Hundar får springa lösa under ansvar och betjäningen är underbar. Killarna ser ut som sjömännen som gjorde Tårtan men är verkligen inte ledsna. Maten vill jag äta igen. synd att det är så få som törs testa nya kombinationer. I Övik är det Historieätarna 70 -tal som gäller.

#### får Himmelska Hundar vid Gärdet för sin kompakta morotskaka. Choklad med vispgrädde i gammal vid kopp får lika många hashtaggar. Men miljön! Jag kan bara rekommendera alla som kan få tag på eller som har en hund att gå dit och sätta sig en stund. Om ni är nya i stan är det här ni kan fixa vänner. Värden, en yorkshireterrier som jag direkt döpte till Cirkusdirektören efter hjälten i Carnivále välkomnade nya gäster mest i skrevet och såg till att alla trivdes. Vi började lite trevande prata med våra grannar och när vi skildes var vi – som i Trubbel – bästisar och bundis. Om lycka och social samvaro ska studeras besök Himmelska Hundar.

##### får Louise Bourgeois utställning I have been to hell and back. Jag älskade allt jag såg och jag misstänkte att Ylva Ogland har influerats av LB:s uttryckssätt. Mycket kvinnligt, mycket rosa, tygskulpturer som naturligtvis kan ses som dockor lika gärna men också det kvinnliga klaustrofobiska rummet som både innehåller kärlet och livet men även begränsningarna som det ansvaret medför. Mama håller koll på alla utanför.

##### får En Trettondagsafton på Dramaten. En lek med roller där allt blir vackert och roande för både ensemblen och publiken. Tänk att få se ett teaterstycke där allt ingår.

##### får Marias bananpannkakor utan vetemjöl på Sköndalsvägen 23.